מחשבות כדורסל של חמישי / רועי ויינברג

הפורוורדים החדשים של הבלייזרס

פורטלנד ויתרה על אל-פארוק אמינו ומו הרקלס בקיץ, שני שחקני חמישייה שלהם מהעונה האחרונה. מה נראה מהם העונה? בואו ננסה לבדוק.

שיטת המשחק תהיה יחסית דומה. לילארד ומקולום יהיו שני השחקנים המרכזיים בהתקפה כשלצידם ישחק כמעט תמיד סנטר משמעותי שיסגור את הצבע וייתן להם לחיות על הפיק-נ'-רול, בין אם זה יוסוף נורקיץ' או חסן וויטסייד. הבלייזרס ניסו את זה כשהביאו את קנטר (עד הפציעה של נורקיץ') ועכשיו יש להם תעודת ביטוח לפציעות שלו, נוסף על מתן אפשרות לשחק 48 דקות עם גארד משמעותי אחד וגבוה שמשלים אותו.

עדיין לא ברור מי יהיו הפורוורדים. זאק קולינס מועמד לא רע, אבל יותר שימושי כסנטר בהרכבים נמוכים. הוא לא שיחק יותר מדי ליד נורקיץ' בעונה הקודמת, 65 דקות ב-55 משחקים, ויכול להיות שלא נראה אותו ליד וויטסייד או אותו נורקיץ'. זה נותן לבלייזרס שני שחקנים עם אותם יתרונות פחות או יותר וריווח בעייתי יחסית. קולינס התחיל לזרוק שלשות העונה, אבל הוא פחות נייד מהרקלס ולא סביר שנראה אותו שומר על שחקני חוץ. הוא יכול להיות מועמד מעניין לקבוצות שמחפשות סנטר הגנתי, צעיר וחכם, כמו אטלנטה או בוסטון.

אופציה מעניינת אחרת, מלבד נאסיר ליטל הרוקי שנראה כאילו הוא עדיין לא מוכן לליגה, היא קנת' בייזמור. הוא הגיע לבלייזרס במקום אוון טרנר בטרייד בין 2 משכורות גבוהות מדי ויכול להשתלב טוב ליד סי ג'יי ודיים, הודות ליכולת קליעה טובה (39.4% ב-2017/18, העונה צנח ל-32%) והגנה קשוחה. הוא יודע לקלוע טוב מהפינות ולא יפתיע אותי אם יכנס לתפקיד דומה לזה של פי ג'יי טאקר כמרווח משחק, למרות שהוא שחקן מגוון יותר. בייזמור שומר יעיל ובניגוד לאמינו יותר טוב בשמירה על גארדים ומחוץ לצבע. בקבוצה שתשחק תמיד עם רים פרוטקטור, בין אם זה קולינס, וויטסייד או נורקיץ', המעבר לשחקן מהיר יותר בחמישייה יכול לאפשר לבלייזרס להעלות קצב ולשמור על טמפו לאורך משחקים שלמים, במידה וימצאו סטרץ' 4 טוב. מאמין שהוא יפתח.

עדיין לא ברור מי יהיה הגבוה השני. אנטוני טוליבר זה הטייפ-קאסט שקבוצה כזאת צריכה, אבל בגיל 33 הוא מעולם לא היה שחקן חמישייה באן.בי.איי וזה לא ישתנה העונה. אני אוהב את סקאל לביסייר והוא יכול לפרוח אצל טרי סטוטס, אבל הוא היה שחקן קצה ספסל רוב השנה. אני מאמין שאכן נראה את קולינס פותח בסופו של דבר, בעונה בה נראה אותו זורק הרבה יותר מחוץ לקשת. ההגנה שלו על שחקני חוץ מאוד בעייתית ולכן סביר שנראה סכמות הגנתיות שונות בתכלית בפורטלנד, אולי סוג של הגנה אזורית שמתבססת על שחקני פנים משמעותים. זה עבד ליוטה של פייבורס וגובר בעונה הסדירה בשנים האחרונות.

רודני הוד ומריו הזוניה לא מספיק גדולים בשביל לשמור על פורוורדים במקום הרקלס או אמינו. התרומה של הוד תהיה דומה למה שעשה בפלייאוף כשחקן שישי שמשנה משחקים מהספסל הודות ליכולת יצירת הזריקה שלו.

לא ברור אם להזוניה יש מקום בליגה, אם יש זה כנראה לא בזכות ההגנה, לפי מה שראינו ממנו עד עכשיו. פורטלנד פתרו את זה בעבר עם ג'ק ליימן האנדרייטד שיכל לשמור על פורוורדים, אבל הוא עבר למינסוטה. הם יצטרכו למצוא לזה פתרון בשביל להיות משמעותיים בפלייאוף העונה, במיוחד בקונפרנס של לברון, קוואי וג'ורג'. אני לא חושב שזה קיים בסגל הנוכחי שלהם.

דריק רוז או רג'י ג'קסון?

הפיסטונס החתימו בקיץ האחרון את דריק רוז. זה פותח מחדש את השאלה על מי יהיה הרכז הפותח של דטרויט – רוז או רג'י ג'קסון.

די-רוז נתן העונה שנת קאמבק כשחקן שישי. בחמישייה הפותחת לא ברור אם הוא יסתדר בקלות כזאת מול שומרים טובים יותר. הוא כנראה שחקן טוב יותר מג'קסון כרגע, גם מבחינת יצור נקודות לעצמו וגם כמוביל כדור (4.3 אסיסטים על 1.6 איבודים לעומת 4.2 על 1.8 של RJ), מה שיכול לתת לו את היתרון.

השאלה היא ההגנה. ג'קסון שחקן הגנה קצת יותר טוב וזה יכול להיות משמעותי בחמישייה ליד לוק קנארד, לא שומר דגול. נוסף על כך, הוא עמיד יותר מרוז ושיחק את כל המשחקים בעונה האחרונה, לא דבר מובן מאליו באן.בי.איי של ימינו.

יכול להיות שזה ייתן לג'קסון את המקום בחמישייה ורוב הדקות. רוז יכול להיות זה שסוגר משחקים כשהתיאום שלו עם בלייק גריפין יכול להיות מעניין. גריפין הוכיח את עצמו כקלע השנה וירוויח מהחדירות של רוז והשילוב שלו על המגרש יכול להקל על ההגנה שתהיה על רוז, כי הוא יוצר לעצמו זריקה יותר טוב מהאמ.וי.פי. לשעבר. זאת השאלה הגדולה אצל אחת הקבוצות השקטות בליגה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.
Subscribe
Notify of
90 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Berch
1 באוגוסט 2019 9:23

אחלה מחשבות
גרעין הסגל היציב בפורטלנד וההתנהלות של ליילארד גורמת לי לחבב מאד את הקבוצה הזו.
אם יגיעו בריאים לפלייאוף הם יהיו משוכה לא קלה לאף אחד.
דריק רוז היה הפתעת העונה שעברה ומקווה שימשיך לפרוח בדטרויט. לדעתי במצבו הוא לא צריך את התואר "שחקן חמישיה" ואם זה יעזור לשחקן אחר לגדול אז עדיף.
כמו שבקליפרס של שנה שעברה השחקנים הכי טובים עלו מהספסל ככה יכול לעבוד גם בדטרויט
🙂

האווי לאסוף
האווי לאסוף
1 באוגוסט 2019 9:40

מעולה, תודה רבה
מחזיק אצבעות לרוז, מדיע לו כמה עונות טובות

אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
1 באוגוסט 2019 9:55

בתור אוהד שיקגו, אני תמיד rooting for d rose
אז מקווה שהוא יפתח בחמישיה (אני יודע שזה לא ריאלי- אבל יש חלק שבי שרוצה שהוא יחזור להיות שחקן אולסטאר)

Amitlahev
Editor
1 באוגוסט 2019 10:15

תודה על הפוסט. אמינו והארקלס היו חורים בהתקפה. פשוט לא מספיק טובים לרמות הגבוהות. אי אפשר לקחת מהם את היכולת ההגנתית אבל לפרקים הם היוו נטל גדול בהתקפה וסבלו מחוסר יציבות.

צ'יקו
Admin
1 באוגוסט 2019 10:43

מחשבות מעולות.
לדעתי חסר לפורטלנד פרוורד אחד טוב של D&3 כדי להיות מועמדים רצייניים לאליפות. עונה שעברה היו ממש קרובים.
די רוז רק רוצה לשחק, לא אכפת לו חמיישיה או ספסל. אגב, רוז לא היה רחוק מלהיכנס לאול סטאר, הרבה מאוד אוהדים הצביעו לו

stam
stam
1 באוגוסט 2019 10:58

יפה, אהבתי.
רק מי יעשה הגנה בבק-קורט של פורטלנד… שאלה רטורית.
בכלל, גארדים עם הגנה טובה זה מצרך לא שכיח כמו שחושבים, ונכס רב חשיבות לקונטנדריות. דני גרין, פט בברלי וכו'. ועד שיש כאלה, הם מרוכזים בספרז, רק לא כל כך טובים ב- to put the ball in the basket…

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
1 באוגוסט 2019 11:26

לבייזמור יש 2.12 ווינגספן, מה שיעזור לו בשמירה על מספרי 3, אבל יהיה לו חסרון מסה רציני. אולי פורטלנד יכולה להשיג את ג'וש ג'קסון מממפיס, למרות שאני מניח שממפיס ירצו לנסות אותו קצת לפני.

asaf
1 באוגוסט 2019 11:27

מחשבות מעניינות כהרגלך רועי, תודה רבה.
רוז לדעתי ימשיך למלא את תפקיד האיש השישי בפיסטונס,
מצא את המקום שלו בתפקיד הזה העונה וגם מאפשר לו להשאר בריא יחסית. לא ממש ברור לי העסק עם פורטלנד מתחת לסלים, ויתרו על שלושה פווארדים והביאו במקום שני סנטרים (ןויטסייד וגם גאסול). קולינס יתקשה לשחק לצד נורקיץ' או אחד מהם, לדעתי נראה טרייד על קולינס תמורת פווארד כלשהן במהלך העונה.

Lavar
Lavar
1 באוגוסט 2019 12:33
Reply to  asaf

קולינס + בייזמור בעד איבקה.
פורטלנד מקבלים פאוור פורוורד טוב, עם הגנה מעולה, יכולת לעזור במיידי וניסיון פלייאוף. טורונטו מחליפה את החוזה הגדול לשנה אחת של איבקה, שהיא ממילא כנראה לא תחתום על חוזה חדש איתו בגלל הריבילד, בחוזה גדול לשנה אחת של בייזמור. הם מקבלים את זאק קולינס, סנטר צעיר שיכול לתרום מאוד בעתיד ולהיות חלק מהשלד הצעיר.

פורטלנד מתחזקת ויכולה לתת ממש ריצה השנה, טורונטו קצת מתחלשת השנה, אבל יכולה לתת דקות עוד דקות להודיע ב4, ומקבלת את זאק קולינס, שיוכל להיות חלק משמעותי מהקבוצה של עוד כמה שנים.

asaf
1 באוגוסט 2019 13:12
Reply to  Lavar

רעיון מעניין בהחלט Lavar

Avri
Avri
1 באוגוסט 2019 14:23
Reply to  Lavar

טורונטו ברי-בילד? עידכנת את יוג׳ירי?

עמיחי קטן
Admin
1 באוגוסט 2019 14:26
Reply to  Avri

ה-4 של טורונטו די צפוף. בייזמור ייתן דקות ב-2-3 שהרבה יותר חסרות לטורונטו כרגע, וקולינס ייתן כמה דקות בתור גבוה מחליף בינתיים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Avri

טורנטו זה גופה

Avri
Avri
1 באוגוסט 2019 17:02

שמעון כהרגלו, מעודן שקול ומדוד.

stam
stam
1 באוגוסט 2019 16:21
Reply to  Avri

לגמרי, קבוצה אלופה וכבר מכניסים אותה לרי-בילד. רגע אחרי שניבאו לה סוויפ בכל סיבוב. מתי בכלל הספיקה לזכות בטבעת?
להרגיע, יש עוד מועד טריידים והרבה חלקים יזוזו. יוג'ירי לא פראייר, את זה אנחנו כבר יודעים. טורונטו בוודאי עם הפנים קדימה

Lavar
Lavar
1 באוגוסט 2019 16:40
Reply to  stam

אתם באמת מגזימים. נכון, טורונטו רק עכשיו זכתה באליפות, ונכון, יש להם עוד מה לתת. אבל הטרייד הזה לא הופך אותם להרבה פחות טובים – לטורונטו יש בפאוור את סיאקם, הוליס – ג׳פרסון, בושייה והרננדז, שנבחר בדראפט. סנטרים? גאסול. זהו. מעבר לעובדה שהטרייד הזה מחזק לעתיד (וכן, משנה הבאה עושים בנייה מחדש) הוא גם תורם עכשיו, שיהיה עוד סנטר ולהוריד עומס מה4.

Avri
Avri
1 באוגוסט 2019 17:01
Reply to  Lavar

הטענות הן כנגד הקביעה שלך שטורונטו ברי-בילד, לא נגד הטרייד שדווקא לא נשמע כל כך רע.

Lavar
Lavar
1 באוגוסט 2019 17:07
Reply to  Lavar

הריבילד שנה הבאה, כשאיבקה, לאורי וגאסול מסיימים חוזה

עמיחי קטן
Admin
1 באוגוסט 2019 14:25
Reply to  Lavar

טרייד מצוין. במקרה של טורונטו עם סיאקם ב-4 ואנונובי שגם יכול לשחק 4 בהרכבים נמוכים ייתכן שבייזמור יכול להיות מאוד משמעותי על עמדות 2-3 שעכשיו קצת יותר בעייתיות אצלם.
במקרה של פורטלנד השדרוג ברור.

עמיחי קטן
Admin
1 באוגוסט 2019 11:33

מעניין מאוד, תודה.
אני משער שבפלייאוף נראה יותר סמול בול, מה שיאפשר לפורטלנד לשחק עם הוד ובייזמור או פורוורד אחר.
רוז צריך לדעתי להיות השחקן השישי, מה שיעזור לשמור עליו בריא, אבל הוא יכול להיות שחקן משמעותי מאוד, בעיקר בפלייאוף…

עמיחי קטן
Admin
1 באוגוסט 2019 11:34

ומגיע לי מזל טוב על זה שלאחר ניסיונות רבים הצלחתי להשיג גראווטאר…

yaniv
yaniv
1 באוגוסט 2019 11:58

מזל טוב

yaniv
yaniv
1 באוגוסט 2019 11:58

שמעון,ראיתי שהתלוננת על התמונה של איש הקש אז קיבלתי את התלונה שלך והחלפתי

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  yaniv

פששש יפה יפה

ברוך רובין
ברוך רובין
1 באוגוסט 2019 12:40

תודה רועי מצויין, פורטלנד לא למדו ש שצריך להעיף את המאמן, ולהתקפה שלהם מטומטת, הבעלים מעדיף פלייאוף ותקרה חצי גמר מאשר ללכת לריבלד שוב. סוג של פילי 2010

Smiley
Editor
1 באוגוסט 2019 12:58

הבעלים נפטר…

ברוך רובין
ברוך רובין
1 באוגוסט 2019 13:53

אשתו והילדים של אלן קיבלו את הקבוצה, גם גרי באס נפטר גם בנסון…, אשתו והילדים הם אלה שהחליטו על הקו הזה, נכון או לא נכון זה כבר שאלה שלהם, אבל יש בעלים לקבוצה.
.
לקבוצה יש תקרה ברורה אבל אם הם רוצים להישאר בפלייאוף ולהוציא יותר מהקבוצה הייתי מעיף את סטטוטס , בדיוק כמו דאונתוני כל מה שהם יודעים זה לתת את הכדור לכוכב ביד, מאמן my ass

צ'יקו
Admin
1 באוגוסט 2019 14:52

סטוטס מאמן מעולה! מצליח להוציא משחקניו את המירב, ואני ממש לא הופתע אם ווייטסייד יחזור להיות רלוונטי.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  צ'יקו

מאמן חלש.

צ'יקו
Admin
1 באוגוסט 2019 20:57

מאמן שהגיע לטופ 4 לגמר המערב, הוא חלש?! איך?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  צ'יקו

זה לא בזכות המאמן. גם ברט בראון יגיע לגמר המזרח או לגמר הליגה זה לא אומר שהוא מאמן טוב

צ'יקו
Admin
1 באוגוסט 2019 23:48

לבראון היו 4 אולסטאר בקבוצה והוא לא הגיע לגמר. זה מאוד תלוי במאמן, וההצלחה של פורטלנד בשנים האחרונות זה נטו מאמן. תסתכל על וושינגטון שיש שם שתי אולסטארים באותם עמדות והם לא מגיעים לפלייאוף, כי המאמן פח.

ברוך רובין
ברוך רובין
2 באוגוסט 2019 4:19

לקרוא לבן סימונס אולסטאר זה כמו לקרוא ללאורי אולסטאר, שניהם לא היו נבחרים במערב. לפילי היה 3 אולסטארים וצלף כמו רדיק, והם הפסידו לקוואי לבדו בגלל הצוות האוסטרלי (כל הקבוצה לא הופיעה לסדרה פרט לקוואי)

חגי "התותח" ניסני
Editor
1 באוגוסט 2019 15:02
Reply to  צ'יקו

שחר אנא פרט ונמק. מה סטוטס מצליח להוציא מקבוצה שהיא בסך הכל די כישרונית?

צ'יקו
Admin
1 באוגוסט 2019 15:18

הצליח להחזיר לחיים את נורקיץ' אחרי שדנבר ויתרה עליו, פיתח את סי ג'יי לרמת אולסטאר על גבול הסופרסטאר. הביא את פורטלנד לגמר מערב, מסיים כל עונה בטופ 5 במערב. נכון שיש מגבלות התקפיות אך ככלל הוא מאמן מעולה שיודע להשתמש בכלים שיש לו.
אני בטוח שאם סטוטס מגיע לאמן באטלנטה תוך עונה-שתיים הם בגמר מזרח

עידו גילרי
Admin
1 באוגוסט 2019 16:29
Reply to  צ'יקו

דנבר לא יכלה למקסם את נורקיץ' בגלל יוקיץ'. אני חושב שכולם יסכימו שהם עשו את הבחירה הנכונה. מה בדיוק סטוטס עשה כדי "לפתח" את מקולום?

צ'יקו
Admin
1 באוגוסט 2019 21:01

יוקיץ היה הפתעה לכולם. נורקיץ היה הסנטר שנבחר גבוה יותר.
נתן לו את הגב והביטחון להשתפר ולקחת את הזריקות.

חגי "התותח" ניסני
Editor
1 באוגוסט 2019 17:00
Reply to  צ'יקו

שחר אני לא חושב שאני מסכים. דנבר לא וויתרה על נורקיץ הם פשוט הבינו שהוא ויוקיץ זה קטן מסכום החלקים. לגבי מקולום זה לא שהוא שם אותו בעמדה שפיתחה אותו או תפר לו תפקיד שהדגיש את היכולות שלו. זה שפורטלנד לא מועמדת לתת פייט אמיתי לאליפות למרות שיש לו קו אחורי מדהים וקבוצה שהייתה סופר עמוקה ולדעתי (בעקבות האשכוס) שלסטוטס יש חלק משמעותי בכדורסל הדי פשוט ולא מתוחכם של הבלייזרס

צ'יקו
Admin
1 באוגוסט 2019 21:05

הם הגיעו לגמר מערב, כדורסל זה משחק פשוט. וסטוטס הצליח לקחת קבוצה עם 2 כוכבים לגמר מערב. ואפילו לתת פייט (שלא החזיק מעמד יותר מדי).
כמו שכתבתי בתגובה 5 לדעתי פורטלנד רחוקה פרוורד אחד טוב מלהיות מועמדים רציניים מאוד לאליפות.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

כל קבוצה עם 3 אולסטארים שחר הם קונטנדרית. ברור שאם תצרף סמול תותח לפורטלנד עם 2 האולסטארים דמיאן וסי גיי הם קונטנדרית רצינית. אנו מדברים כרגע ואף אחד לא יבוא לפורטלנד. הביכוי היחידהזה אם באטלר משתולל במיאמי ומועף בטרייד תמורת נורקיץ

צ'יקו
Admin
1 באוגוסט 2019 23:43

שמעון, לא אולסטאר, שחקן טוב, דוגמת דמרה קארול, ג'יי קראודר, הריסון בארנס. ואם ג'ימי חובר לפורטלנד הסיכויים של פורטלנד עולים משמעותית.

ברוך רובין
ברוך רובין
1 באוגוסט 2019 23:50

ללא אולסטאר נוסף בקלאיבר גבוה (טופ 5) הם יכולים לעשות חמוצים, אליפות לא יראו

אשך טמיר המקורי
2 באוגוסט 2019 5:02

שחר אתה טועה בענק. פורטלנד נהנו מההפקר בפלייאוף האחרון בזכות סידור חלומי.
הם קבוצה בינונית בעלת תקרה ברורה בגלל סטוטס ואני אומר את זה כבר כמה שנים.
העונה הם גם מאוד נחלשו אז גם בעונה הרגילה יתקשו מאוד ויהיו בחלק התחתון של הפלייאוף, במקרה הטוב, בדרך להדחה זריזה.

Smiley
Editor
1 באוגוסט 2019 13:01

מאמין שהבלייזרס יפתחו עם בייזמור בשלוש, לצד לילארד ומקולום, ולאבסייר יקבל את עמדת ה-PF. הוד וקולינס ימשיכו לתת את האנרגיה מהספסל.
הבלייזרס השנה גם שמים הרבה מהצ'יפים שלהם על אנפרני סימונס הצעיר ומקווים שהוא יתחיל לממש את הפוטנציאל שלו (שעד כה הראה אותו רק בליגת הקיץ).
.
בקשר לרוז, אני גם חושב שהוא מצא את הנישה שלו כשחקן שישי. הוא עדיין פציע והמשחק מול החמישיות השניות קל לו יותר. זה עדיין לא מונע ממנו לסגור משחקים, כי לפרקים הוא הראה איזה שחקן התקפה הוא.
רג'י ג'קסון… כבר מזמן הוא הוכיח שהוא קוליסון משודרג ולא PG פותח בליגה

עמיחי קטן
Admin
1 באוגוסט 2019 13:04
Reply to  Smiley

נראה לי שקוליסון עדיף על ג'קסון

חגי "התותח" ניסני
Editor
1 באוגוסט 2019 13:03

תודה רועי.
.
לזכרוני בייזמור סבבה בצד ההתקפי וחלש הגנתית. הבלייזרס בבעיה גדולה בכנפיים

Lavar
Lavar
1 באוגוסט 2019 14:01

נאסיר ליטל יממש את הפוטנציאל ויכנס לחמיישית הרוקיס

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

חלש הגנתית אתה מאד מחמיא לו

גיא הירוק
Admin
1 באוגוסט 2019 15:20

האמת, שמעון – ראית אותו משחק?
.
בייזמור לא שחקן גדול. אין ספק. מה שהוא כן, זה שחקן רב גוני שמסוגל לשמור על כמה עמדות (גארדים + SF), ועל הדרך לאיים על הסל כאשר הוא חופשי. לא שזה איום עד כדי כך משמעותי, אבל עדיין.
דרך אגב, למרות נתון הגובה הבינוני לעמדת ה-SF, הוא דווקא מצטיין כאשר הוא מתפקד בעמדה זו. מול גארדים, קצת קשה לו יותר.
דבר נוסף חיובי שאפשר לומר עליו, זה שהוא מבין הגנה, ויודע לתפקד היטב כחלק משיטה.
אלו הסיבות שב-17' ו-18', הן יוסטון, והן קליבלנד, ניסה להביא אותו בטרייד.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

גיא כנראה אתה צריך להצטרף למנחם לניתוח לשיפור הראייה. לצערי ראיתי יותר מידי בייזמור הבן אדם אוויר בהגנה אבל תואם לאווירה הכללית בהוקס

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הן גם הביאו את כרמלו ולאב אז… לא בגלל ההגנב רצו את בייזמור תאמין לי

גיא הירוק
Admin
1 באוגוסט 2019 15:39

על סמך מה אני אאמין? כמה משחקים של ההוקס ראית בשנים האחרונות?
(אני לא מדבר על היילייטס. מהיילייטס אי אפשר ללמוד כלום)
.
צפיתי במשפיק ממשחקי ההוקס בשהנים האחרונות. משחקים מלאים, לא היילייטס. אז אתה יכול להאמין לי –
מה שאתה כותב, זה פשוט לא נכון.
אם לי קשה לך להאמין, תבדוק את הסטטסיטיקות. הן מגבות את מה שאני כותב.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

בשנים האחרונות? 😂😂 0 עגול.

שנה שעברה? מספיק די והותר. אני חושב שאנו מפרשים שונה הגנה אצלך גם לונזו שומר מעולה ואצלי חלש מאד. נקרא לזה הבדלי גישה 😎

גיא הירוק
Admin
1 באוגוסט 2019 16:08

בשנה שעברה כל אטלנטה הסריחו בהגנה. בייזמור, טוב (יותר או פחות) ככל שיהיה, לא באמת יכל להיות פקטור עבור הקבוצה עם ההגנה ה-28 בליגה.
ועדיין, בדקות בהן שיחק ללא יאנג (הוא דווקא בהחלט מתמודד ראוי לשחקן ההגנה הגרוע ב-NBA בעונה שעברה), אטלנטה הראו סימני חיים בהגנה.
.
בתקופה בה אטלנטה שיחקו כדורסל, כזה שיש בו הגנות (16', 17'), אז תופקד כ-SF,
בייזמור היה אחד משחקני ההגנה היותר טובים בקבוצה (ב-15/16 להוקס הייתה ההגנה מס' 2 בליגה. ב-16/17 הייתה להם ההגנה ה-10 בליגה).
הוא רק בן 30. את מה שעשה לפני 3 עונות, הוא לא "שכח". בסיטואציה טובה, כחלק מקבוצה עם סכימה הגנתית,
הוא יכול בהחלט שוב להיות שחקן הגנה יעיל.

חגי "התותח" ניסני
Editor
1 באוגוסט 2019 18:23

תודה גיא. סומך על הזיכרון שלך יותר משלי. אני זכרתי שחקן הגנה חלש במקרה הטוב. דווקא אוון טרנר נראה לי תמיד שחקן הגנה קשוח

גיא הירוק
Admin
1 באוגוסט 2019 18:53

אוון טרנר הוא אכן אחלה שחקן הגנה. מאוד יציב לאורך השנים. הבעיה שלו היא ההתקפה –
יש לו OBPM שלילי בכל אחת מעונותיו בליגה, והאופנסיב WS המצטבר שלו בקריירה הוא 0. בדיוק 0.
(לא שזה מפתיע, לאור משהו כמו 45% אפקטיבי וקצת פחות מ-30% מהשלוש בקריירה)

חגי "התותח" ניסני
Editor
1 באוגוסט 2019 20:21

אני מניח שהביאו את טרנר בשביל להיות מן בסיס הגנתי שיענג ודולינס ילמדו ממנו. כלים התקפיים לא חסר להם

IDO
IDO
1 באוגוסט 2019 14:42

רועי אתה עושה סלט.
פורטלנד 1-2 זה דיימו וסיגיי.
מחליפים חזוניה והרפוני .
3 זה רוד וביזמור מהספסל
4 זה קולינס וגאסול מחליף..
ב-5 הצלחת לפגוע .

חמישייה של נורקיץ הוד קולינס דיימו וסיגיי העונה יכולה לקחת אליפות. לפני שהקבוצות האחרות לומדות לשחק ביחד.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  IDO

😆🤣🤣

Avri
Avri
1 באוגוסט 2019 17:10
Reply to  IDO

עידו, גם אתה עושה סלט.
פורטלנד 1-2 זה דיימו וסיגיי.
ב3 זה רול פלייר זה או אחר כי צריך לשים חמישה שחקנים על המגרש וזה לא כאילו הם יראו כדור ממילא.
ב4 זה רול פלייר זה או אחר כי צריך לשים חמישה שחקנים על המגרש וזה לא כאילו הם יראו כדור ממילא.
ב5 זה נורקיץ; שהוא קצת יותר מרול פלייר זה או אחר כי צריך לשים חמישה שחקנים על המגרש וזה לא כאילו הם יראו כדור ממילא.

עולים מהספסל: רול פלייר זה או אחר כי שחקנים בעמדות 3-4-5 צריכים לנוח מידי פעם וזה לא כאילו הם יראו כדור ממילא.

דיימו וסי ג׳יי זה חביב אבל גמר יראו שם רק בטלוויזיה.

IDO
IDO
1 באוגוסט 2019 23:55
Reply to  Avri

😂😂

אשך טמיר המקורי
2 באוגוסט 2019 5:05
Reply to  Avri

100+

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

פורטלנד היו צריכים להעיף את הארקלס ואמינו הנגרים לפני כמה שנים טוב שהם נזכרו. השנה יהיה להם עוד פחות הגנה כי בייזמור זה אחד השומרים הגרועים בליגה והוד לא יכול לשמור על ברוך רובין. אבל נראה אם ההתקפה תוביל אותם ליותר מזה. הקבוצה הזאת צריכה מאמן אחר וסמול חזק שעושה גם הגנה בשביל להיות קונטנדרית באמת.
אפשר לדחוף את נורקיץ לאיזה פראייר אולי תמורת סמול טוב.

גיא הירוק
Admin
1 באוגוסט 2019 15:22

די, שמעון. צריך לצפות במשחקים של שחקן בשביל לכתוב דעה נחרצת שכזו. בייזמור הוא ממש לא "אחד השומרים הגרועים בליגה".

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אתה צריך לשפר ראייה או משקפיים חדשות או ניתוח כמו מנחם

גיא הירוק
Admin
1 באוגוסט 2019 15:42

אולי. אתה צריך להתחיל לצפות בכדורסל במקום בהיילייטס.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אגב זה אולי ספין מבית התאגיד אבל לפי הספין הניקס שוקלים להחתים את מלו. לדעתי הוא בדיוק מה שחסר בחדר הלבשה חסר האופי שלהם 🤣🤣🤣🤣🤣

מנחם לס
Admin
1 באוגוסט 2019 15:39

הפוסטים האלה שלך הפכן ל-MUST READ! זוהי המחמאה הגדולה ביותר שאני יכול לתת לך.

רן הנרגן
רן הנרגן
1 באוגוסט 2019 15:52

לא מתרשם בכלל מפורטלנד. יקבלו בראש מג"ס כמידי שנה. השינוי המהותי בג"ס השנה הוא העובדה שהפכה להיות קבוצה של גמדים. בשש השנים מאז שאיגואדלה וליוינגסטון הצטרפו ג"ס ובעיקר מאז שדוראנט הצטרף, גם כשגרין שיחק כסנטר, נהנתה מיתרון גובה בכנפיים. לא עוד. עד שקלי יחזור בכל עמדה למעט קאולי סטיין היא תסבול מחיסרון גובה כשהעמדה הבעיתית מכול היא מספר 3. גם כשקלי יחזור ויהיה ככל הנראה מספר 3 בהרכב הפותח הוא שווה לכל היותר בגובהו לרוב מספרי השלוש. בהתקפה לא חושב שהעדר הגובה יהיה משמעותי, בעיקר אם ראסל ילמד מקרי וקלי לרוץ סביב חסימות. הבעיה תהיה בהגנה. פורטלנד לצורך הענין , גם אם תשחק עם קולינס הפרחח כמספר 4 לא תהיה מהקבוצות שיוכלו לנצל את יתרון הגובה בכנפיים על ג"ס.

stam
stam
1 באוגוסט 2019 16:26

איפה יעיפו אותם? ג"ס צריכה לחשוש מכניסה ללוטרי עוד לפני פורטלנד…

אהרון שדה
Editor
1 באוגוסט 2019 16:00

רועי תודה רבה זכיתי שהתגובה הראשונה שלי בכללים החדשים תהיה לך

גיא הירוק
Admin
1 באוגוסט 2019 16:57

למשועממים שבינינו, דרך נוספת להתבונן על ההגנות. לטעמי, יש הלימה לא רעה, בין המדד של 538 לבין מבחן העין.
.
https://fivethirtyeight.com/features/a-better-way-to-evaluate-nba-defense/
.
לטעמי 2.0 :
אפשר לראות איך ההגנה הקבוצתית כמכלול משפיע על הנתונים האישיים –
קנת בייזמור, עליו רועי כתב, הוא דוגמה מצוינת. הוא סובל מירידה בנתונים בשנתיים האחרונות, אחרי שבשנתיים הקודמות היו לו נתונים נהדרים.
אני חושב ש-"שווה" להתבונן בכל עונה נתונה בדיפנסיב רייטינג של שחקנים מאותה קבוצה, ובנתוני ה-ON/OFF, בשביל לקבל תמונה מלאה יותר.
.
לטעמי 3.0 :
אם בבייזמור עסקינן, הוא רחוק, רחוק מאוד, מלהיות אחד משחקני ההגנה הגרועים בליגה. הנתונים המצטברים שלו מאז 2014 ממצבים במדד כשקן הגנה חיובי, כזה שהוא בטופ 40% של הליגה.
(זה נכון, על אחת כמה וכמה, לאור הקבוצה האיומה בשורותיה הוא משחק השנתיים האחרונות)

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

גיא שאמרתי מהגרועים זה לא ליטרלי באמת אלא שהוא פשוט גרוע. יש יותר גרועים שחקן ההגנה באמת הכי גרוע בליגה זה קורבר קשה להגיע לרמה שלו. גם רדיק לא קוטל קנים בתחום טריי יאנג קוזמה גם יש הרבה יותר גרועים מבייזמור אבל לקרוא לבייזמור שחקן הגנה טוב או יעיל זה לא קרוב. ברור שבקבוצה עם שומרים טובים מאמן טוב וסכימות הוא קצת יכול לעלות את הרמה אבל קבוצות חא מביאות את בייזמור בשביל הגנה הוא לא אריזה או בראדלי זה לא כרטיס הביקור שלו או כוס התה שלו.

גיא הירוק
Admin
1 באוגוסט 2019 20:18

בייזמור לא מגן עילית. אני לא חושב שמישהו טען את זה.
אבל בין זה לבין "פשוט גרוע", יש פער. אפילו פער גדול.
תבדוק את עצמך –
תתבונן בנתונים, ואם אתה רוצה, במשחקים מהתקופה. ב-16' ו-17', כאשר הוא שיחק כ-SF, הוא היה שומר טוב +
באטלנטה הנוכחית, הוא אכן בינוני למדי. הן בגלל התפקוד שלו על הפרקט, הן בגלל השותפים שלו לקו האחורי.
ועדיין –
בקבוצה טובה, עם סכימה הגנתית יעילה, כאשר הוא מתפקד בעמדת ה-SF (כל אלו צפויים להיות בעונה הבאה) –
זה בהחלט סביר לצפות שישחזר את היכולת מ-16', 17'. שחקן הגנה טוב. אפילו טוב מאוד.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

ב16 17 קווינסי אייסי היה בליגה דראגן בנדר היה פוטנציאל ענק וגרג מונרו היה בדרך להיות אולסטאר שנתיים שלוש בכדורסל זה המון לשחקנים בדעיכה. בייזמור בשלב החמטה בקריירה שלו. לא רואה אותו עושה שום הגנה או עוצר קונוס.

גיא הירוק
Admin
1 באוגוסט 2019 21:55

הוא בן 30. יש לו ברזומה 6 עונות ב-NBA. אין לו עבר של פציעות חמורות.
אז על סמך מה אתה קובע ש-"בייזמור בדעיכה".
תבדוק, שמעון –
כמה SF עם הנתונים של בייזמור סבלו מדעיכה בשלב הזה של הקריירה?
(אני אחסוך לך – ההיסטוריה מלמדת שיש לו במחסנית עוד כמה עונות באותה רמה)
.
בנדר? מונרו? מה הקשר? היית יכול באותה מידה לכתוב צ'רצ'יל…
.
השורה התחתונה נשארה אותה שורה תחתונה –
שלפת מהשרוול. לצערך העובדות לא מסתדרות עם הנרטיב, אז אתה עוברת ל-"בנדר, מונרו…"

ברוך רובין
ברוך רובין
1 באוגוסט 2019 22:15

הוא מגן בינוני + הוא לעולם לא היא עילית או גרוע (לא קוואי, לא קוזמה), הקטע שאני לא רואה הבדל גדול בין לילארד ומקולם בהגנה לבין יאנג (יאנג נוראי הם גרועים).
.
מי שסידר להם את ההגנה זה נורקיץ והשילוב שלו עם מגני הכנפיים, אני רואה את במזמור מחליף את אמינו והארקלס בצורה יעילה ומצד שני יכול לתרום גם בצד ההתקפי כספק נקודות שלישי (מה ששני הנגרים לא יכלו לעשות).

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin
1 באוגוסט 2019 18:44

תודה רבה רועי.
.
לאור הפוסט האחרון של אבי טרכטמן על סנטרים, והנתונים של וייטסייד שהוצגו בו, אני לא בטוח שוייטסייד ישאר בפורטלנד, בהחלט יתכן שיוטרד, עם בחירות, למישהו שצריך חוזה נגמר ויכול להציע SF סביר (נניח גלינארי מאוקלהומה אם פרסטי לא ימצא עסקה טובה יותר).

Barry
Barry
1 באוגוסט 2019 19:31

לי קצת לא ברור למה לא מנסות קבוצות מסויימות ללכת נגד השיטה ולהראות יתרון דווקא בקו הקדמי…ולשחק עליו.

עם כל השנאה שלי לאופי של ווייטסייד, הוא עדיין רים פרוטקטור רציני בהגנה ואחלה שחקן התקפה כשבלוטות החשק שלו באות למגרש.
איתו ועם נורקיץ זה אחלה של אחלה קו קדמי.

לילארד ומקולום זה נחמד, אפילו טוב מאד, אבל לא מספיק.

לדעתי לבלייזרס, בהנחה ויגיעו לפלייאוף בריאים, יש יתרון רציני עם שניהם בתקופה בשנה בה המשחק הופך ליותר ויותר פיסי, עם הרבה מיד ריינג ומלחמה מתחת לסלים.

stam
stam
2 באוגוסט 2019 3:33
Reply to  Barry

אי אפשר היום מגדלי תאומים, נורק וחסן הם שני מספרי 5 ולא תוכל להזיז את זה.
נורק לא הסתדר ביחד אפילו עם יוקיץ', שאין ורסטילי ממנו. אז עם ווייטסייד?

Barry
Barry
2 באוגוסט 2019 8:38
Reply to  stam

אז מה הם יעשו במהלך העונה?
אחד מהם יצטרך לרדת לספסל לא?

Pitzo
Pitzo
2 באוגוסט 2019 9:44
Reply to  Barry

מישהו כמו גליניארי או קווין לאב יכולים להרים את השיעמומון הזה

stam
stam
2 באוגוסט 2019 14:57
Reply to  Barry

כן, אחד יהיה על הפרקט, השני יחליף אותו. לפורטלנד יש מחליף איכותי מאוד בסנטר, בעיני זה חיזוק דווקא כשהם קצרים בעמדות אחרות (סמול פוורוורד! זועק לשמיים כבר שנים. וגם ההגנה החלשה בבק-קורט). אם יוכלו להעביר אותו תמורת חלקים אחרים, ישתלם.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

דמרה קארול גי קראודר או הריסון בארנס זה לא מה שחסר לפורטלנד לאליפות. פשוט לא

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

יותר פול גורג גימי באטלר כזה חסר להם ברמה הזאת

דן רוזנבלום
2 באוגוסט 2019 14:39

הרגע חזרתי מעבודה והיה לוקח לי שעתיים לקרוא את כל התגובות, אבל יש כאן כל כך הרבה ידע טקטי ואסטרטגי בכדורסל בין כולם.
כמה מביניכם חשבתם לאמן? העברתם אימון? למה לא?
ברוב המתנס"ים אפשר להתנדב או לפחות להצטרף לאימון של ילדים עם מעט הסמכות.

חחחחח לא יודע סורי, אני קורא פה את מעלילותיכם והמחשבה היחידה שעולה לי "למה הם לא במגרש מלמדים את הילדים את המשחק?"

אני דווקא מסכים עם ההשקפות של רועי.
בשלב כזה, הדינמיקה של קבוצת כזו איננה ידועה לאיש…והאתלטיות של השחקנים יכולים לספק וואריאציות מגוונות מאוד.
בין אם זו שאלה של צוות האימון או הבעלים…או של The Front Office תהיו בטוחים שהחמישייה שתבחר תניב לכל הארגון ולא בהכרח לשחקניו.

אין לי שום בעיה לראות את רוז ורג'י ביחד על המגרש. רג'י גם ככה מעדיף להיות SG.

חחחחח….שבת שלום 🙂